وزیر راه و شهرسازی گفت: بلیت هواپیما به میزان لازم تامین شده و با کمبود اتوبوس برای بازگشت زائران مواجه نیستیم.

فرزانه صادق

به گزارش همشهری آنلاین،‌ فرزانه صادق در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست با انجمن‌های حمل و نقل در پایانه مسافربری امام رضا (ع) اظهارداشت: وزارت راه و شهرسازی برای خدمات رسانی بهتر باید با عموم مردم وارد تعامل و گفت‌وگو شود ضمن اینکه گسترش تعامل با متخصصان و دست اندرکاران حوزه های مختلف راه از مهمترین رویکردها است.

وی با بیان این مطلب که ارتقای کیفیت ناوگان و زیرساخت‌های حمل و نقل در بخش‌های مختلف، اولویت مهم دولت است افزود: تعامل و گفت و گوی مشترک با صنوف، بخش خصوصی و شرکت های حمل و نقل از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و در حوزه های مختلف جاده، ریل و هوایی باید تعامل بیشتری با بخش خصوصی وجود داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دو روز آینده شاهد خروج جمعیت زیادی از مشهد خواهیم بود لذا امروز بازدید و پایش ناوگان و پایانه‌های جاده‌ای و نحوه ارائه سرویس توسط اتوبوس ها مورد بررسی قرار گرفت البته خوشبختانه کمبود اتوبوس برای بازگشت زائران نداریم.

صادق گفت:امروز از فرودگاه مشهد نیز بازدید صورت گرفت، خوشبختانه کمبود بلیت وجود ندارد و پروازها به صورت مرتب انجام می‌شود همچنین در پایانه مسافربری نیز طبق بررسی‌ها معطلی برای دریافت بلیت تاکنون گزارش نشده و همه تلاش‌ها برای ارائه بهترین خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به اینکه دو روز آینده اوج خروج زائران از مشهد مقدس است؛ همکاران ما در فرودگاه مشهد تمام تلاش خود را برای انجام منظم پروازها و تامین بلیت به میزان مورد نیاز کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نیز با کمبود اتوبوس مواجه نیستیم و همه در تلاش هستند تا بهترین خدمات به زائران امام هشتم ارائه شود.

صادق با بیان اینکه اولویت ما ارتقای کیفیت ناوگان و زیرساخت است، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما تعامل و گفتمان مشترک با بخش خصوصی و تشکل‌های حمل و نقل در تمام شقوق حمل و نقلی است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امروز اولین جلسه را در مشهد با انجمن‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان برگزار کردیم و این رویه در سایر شقوق نیز ادامه می یابد.

صادق در جریان بازدید و پایش عملکرد حوزه حمل و نقل عمومی جاده ای در مشهد اظهار کرد: بنا بر پیش‌بینی‌های سالیانه سفرها در ایام پایانی ماه صفر و انجام اقدامات پایشی، به منظور پایش حضوری و برقراری ارتباط نزدیک با زائران و مسافران از فرودگاه، پایانه مسافربری و در ادامه از ایستگاه راه آهن بازدید می شود.

وی افزود: در جریان سفر امروز با مردم، رانندگان ناوگان عمومی مسافربری و اصناف حمل و نقل مسافر خراسان رضوی دیدار داشتم و مقرر شد با برنامه‌ریزی، در دو روز آینده به بهترین شکل ممکن خدمت رسانی برای جابه‌جایی مطلوب زائران ارائه شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این ایام ۵ میلیون زائر به مشهد آمده اند، گفت: ۸۰ درصد سفرهای زائران با خودرو شخصی، ۱۰ درصد با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۳ درصد با ناوگان حمل‌ونقل هوایی و ۷ درصد با ناوگان حمل‌ونقل ریلی انجام شده است.

صادق یادآور شد: از امروز بعد از ظهر و در دو روز آینده شاهد بیشترین میزان خروجی مسافر از مشهد هستیم.

وی گفت: در برنامه‌ریزی سال آینده ویژه سفرهای ایام پایانی ماه صفر ماه صفر به دنبال تجهیز و توزیع مناسب ناوگان عمومی جاده‌ای خواهیم بود تا ارائه سرویس در سایر استان‌ها با مشکل مواجه نشود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران در سه روز متوالی، ۲۰۰۰ اتوبوس در نظر گرفته شد و در حال برنامه ریزی برای کاهش تاخیر حرکت اتوبوس‌ها هستیم.

کد خبر 878972
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 23
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    9 0
    بله درست می‌فرمایند ولی با کمبود اتوبوس برای حمل و نقل مسافر بین شهرهای دیگر مواجه هستیم!!😀
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    5 0
    اگر جاده ها مردم را به کشتن می دهند باید بزرگ راه سازی انجام بشود.
  • وجدان IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    9 1
    با سلام خانم!!!!!جنابعالی با هواپیمای وزارتخانه تشریف بردید صد البته مشکلی نبود
  • سهیل IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    6 1
    هنوز نیامده شروع شد!!!!! ای کاش انصافی بود و قیمت واقعی و خدمات ارایه شده از سوی ایرلاین ها خطوط ریلی و ....از مرم میپرسیدید
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    5 0
    وزیر محترم ببخشید متن گزارش استان خراسان رضوی بود یا من اشتباه متوجه شدم
  • مهدی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    8 0
    خانم وزیر از خواب بیدار بشن قیمت بلیط پروازهای بوشهر به تهران و بلعکس چک کنن پدرم مردم در اومده.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    5 0
    سلام بنده ۸روزهست که یک بلیت به مقصد اصفهان برای برگشت پیگیرهستم هنوز میسرنشده تمام این ۸ روز وقتم صرف جستجوی بلیت وکل مسافرت زهرشد بهم
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 0
    سلام شما رو قسم به امام رضا برید پایانه میثاق ببینید مردم رو اتوبوس ها میچاپند
  • حسن IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 0
    جمع کنید بلیط تهران به مشهد ۵ تومن چه حرف مفت میزنید
  • علی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 0
    قضیه افزایش اتوبوس در مسیر مشهد یا کربلا زمان اینچنین مناسبات باعث کمبود اتوبوس و افزایش هزینه اتوبوس در این ایام در مسیرهای دیگر می‌شود الان ما کمبود اتوبوس در مسیر تهران گناباد و بالعکس و افزایش کرایه داریم
  • افشین IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 0
    ولی شما مردم مایوس نکن زائر بخواد از در خونش هم دعاش مستجاب میشه ولی این همه جاده های غیر استاندارد اجاره های گران فکری به اینا بکن چشم همه مردم تمام کارهایی که به وزارت خانه شما مربوط میشه دوخته شده
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    1 0
    بلیط اتوبوس به شدت گران شده صادق جان
  • مجید IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    2 0
    با سلام متاسفانه علاوه بر مشکل تهیه بلیط صد متاسفانه خود اسکان یکی از معضلات اسف بار تو مشهد بود که اقوام من به خاطر نبود اسکان تو حرم میخوابیدن
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 0
    یه سر به ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها و ریل خط آهن بزنید بعد سخنرانی بفرمایید
  • عبدالرضا IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    کی میخوای کارتو شروع کنی
  • علی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    خانم اکثر جاده های کشور خراب و آدم کش و ماشین خراب کن هستند اول بفکر اصلاح جاده های قدیمی باشد ایران از لحاظ حمل و نقل جاده ای ،ریلی ،و قطار سریع و سیر بسیار عقب ترین کشور دنیاست با این همه ثروت ،که سود آن را خارجی ها می برند بخصوص چین و روسیه
  • NL ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    همه چی خوبه همه چی آرومه ما چقدررررر خوشبختیم .
  • ابوطالب IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    الان نزدیک یک هفته هست بلیط از مشهد به یزد نیست و تمام ظرفیت های قطار. اتوبوس.پرواز پر هست چجور میشه که کمبود نیست 😏😑
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    0 0
    خانم وزیر، بجای ساخت و آبادانی کشور، مردم را پیاده ببرید و بیارید، دستاورد!